Publicat pe

Complexul vitaminic B

Raspandeste cu incredere
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

Vitaminele antidepresive – complexul de vitamine B

Principala sursa de vitamine din complexul vitaminic B provine din alimentatie, iar aportul extern al acestor vitamine trebuie sa aiba loc zilnic, intrucat organismul consuma pentru procesele sale o cantitate considerabila, in timp ce excesul de vitamine din complexul B este rapid eliminat prin mictiune (urina).

Despre vitaminele din complexul B

Complexul de vitamine B include o serie de opt vitamine solubile in apa, esentiale pentru organism: B1, B2, B3, B6, B7, B9, B12 si B5. Principala sursa de vitamine B este reprezentata de alimentatie, iar aportul extern al acestora trebuie sa aiba loc zilnic, intrucat organismul consuma pentru procesele sale o cantitate considerabila, in timp ce excesul il elimina prin urina. Vitaminele B conlucreaza armonios pentru a mentine organismul sanatos.

Unor vitamine li s-a schimbat denumirea si sunt trecute in prezent in cadrul complexului B, inzestrate cu un indice. Se cunoaste vitamina PP, ajunsa in nomenclatura ca vitamina B3, acidul pantontenic ca vitamina Bs, iar vitaminele H au devenit vitamina Bg. Aceasta clasificare corespunde totusi realitatii. Cercetatorii si-au dat seama cu mai multi ani in urma, ca vitaminele B1 si B2 nu se gasesc in general singure ci asociate. S-a observat ca acidul pantotenic, piridoxina si altele aveau propietati fizico-chimice si biologice analoge. Continuand cercetarile, oamenii de stiinta si-au dat seama ca vitamine diverse erau intalnite adesea in aceleasi produse vegetale sau in aceleasi produse animale, actionau in acelasi sens se ajutau reciproc, se completau, faceau parte dintr-un ansamblu nedisociabil. A luat nastere notiunea unui complex numit complexul vitaminei B, care se va dovedi indispensabil metabolismului celular. Este esential sa reamintim aceasta notiune capitala: stiinta actuala a recunoscut ca anumite vitamine coexista in natura si ca, in cazul de fata fiecare vitamina din complexul B nu pare sa-si dea contributia maxima decit daca este administrata impreuna cu semenele ei. Fiecare pare sa joace fata de celelalte un rol de catalizator si totodata de reglare. Ele se completeaza unele pe altele in diversele lor functii. Exista in prezent date despre nevoile aproximative ale organismului nostru in anumite vitamine. Dar metabolismul profund al acestor elemente nu este inca pe deplin elucidat.

O alimentatie sanatoasa, bogata in cruditati cu o inteleapta utilizare a plantelor, care sunt inzestrate cu vitaminele utile organismului. Aceste vitamine intervin intr-o serie de reactii metabolice, respective in metabolismul glucidic, lipidic, proteic, deasemenea in buna functionare a sistemului nervos si in general, actioneaza specific asupra intregului organism. Indicatiile complexului sunt numeroase, printre ele enumeram cresterea,convalescent, sarcina, diverse tulburari de asimilare,nevralgii,polinevralgii, inflamatiile limbii si a gingiilor, lipsa poftei de mancare, colite, constipatii, anemie, oboseala generala, iritabilitate, tulburarile tiroidei, ale suprarenalelor si pancreasului, prevenirea arterosclerozei.

Vitaminele B ajuta la mentinerea sanatatii sistemului nervos, a pielii, ochilor, ficatului, parului, gurii, precum si la mentinere tonusului muscular al tractului gastrointestinal si la corecta functionare a creierului.

Vitaminele B-complex actioneaza ca niste coenzime, ajutand enzimele sa intre in reactia chimica cu alte substante, si sunt implicate in producerea energiei. Pot fi folosite inameliorarea depresiei sau anxietatii. Consumul corespunzator de vitamine B este foarte important pentru persoanele in varsta, pentru ca acesti nutrienti nu sunt bine absorbiti cand imbatranim. Exista chiar cazuri de personae diagnosticate cu boala Alzheimer al caror probleme proveneau din carenta de vitamina B12 plus B Complex.

Vitaminele B tebuie luate intotdeuna impreuna, dar una dintre ele poate prevala in cantitati de 2-3 ori mai mari decat celelalte, pentru o disfunctie anume. Vitaminele administrate sub forma de spray sau sublinguala sunt cele mai bine absorbite si este cea mai buna solutie pentru virstnici care au probleme de absorbtii.

Deoarece Vitaminele B actioneaza impreuna, carenta unei vitamine indica adesea si lipsa altora. Desi vitaminele B sunt o echipa, vor fi administrate separate.

Impreuna, vitaminele din complexul B ajuta la: combaterea simptomelor si cauzelor stresului, depresiei si bolilor cardiovasculare. Pentru a fi asimiliate de organism, ele trebuiesc consumate zilnic. Aceste vitamine sustin si maresc rata metabolismului; mentin tonusul pielii si muschilor; imbunatatesc functionarea sistemului imunitar si nervos; favorizeaza cresterea si diviziunea celulara a globulelor rosii care previn anemia; reduc riscul de aparitie a cancerului pancreatic, una dintre formele letale ale cancerului.

Fiecare din vitaminele din complexul B are propriile ei indicatii terapeutice. Exceptie de la aceasta regula fac vitaminele B6, B9 si B12 care contribuie efectiv la prevenirea acelorasi afectiuni: maladiile cardiovasculare, osteoporoza si depresie, dar si la consolidarea functiei cognitive.

Cu exceptia vitaminei B3, produsa in cantitate mica de organism, si a vitaminei B12, inmagazinata in anumite organe, celelalte vitamine din complexul de vitamine B trebuie procurate din alimentatie sau din suplimentele cu vitamine B.

Ce se intampla daca din alimentatia noastra curenta nu ne este asigurat necesarul de vitamine B?

Carenta vitaminelor din complexul B genereaza probleme de memorie, oboseala, slabiciune musculara si orbire. Pe termen lung, aceasta carenta predispune la boli de inima si implicit la aparitia unor leziuni cerebrale.

Beneficiile vitaminelor B

  • Complexul de vitamine B protejeaza impotriva atacului cerebral
In afara de rolul important in procesele metabolice si mentinerea sanatatii pielii si a parului, complexul de vitamine B mai este asociat si cu o incidenta mai mica a accidentului vascular cerebral. O evaluare a mai multor experimente medicale care au durat o jumatate de an releva ca suplimentarea vitaminelor B a ajutat la scaderea riscului de atac cerebral cu pana la 7%, in randul unui grup de 55 de participanti.
  • Complexul de vitamine B previne boala beri beri
Deficientele in vitamina B1 (tiamina) conduc la instalarea unei boli care afecteaza inima, sistemul digestiv si sistemul nervos, numita beri beri. Afectiunea se regaseste in randul pacientilor malnutriti si in randul alcoolicilor. Simptomele bolii beri beri includ mersul dificil, pierderea senzatiilor tactile la maini si picioare si paralizia picioarelor. Afectiunea poate conduce la insuficienta cardiaca congestiva. Din acest motiv, persoanele care consuma cantitati mari de alcool sunt sfatuite sa isi suplimenteze aportul de vitamina B1.
  • Complexul de vitamine B previne migrenele
Organismul care beneficiaza de un aport optim de riboflavina (vitamina B2) este ferit de migrene si cataracta, potrivit Institutelor Nationale de Sanatate. Aceeasi vitamina esentiala corpului mai este folosita si pentru cresterea nivelului de energie, intarirea sistemului imunitar, tratarea acneei, a crampelor musculare si a sindromului de tunel carpian.
  • Complexul de vitamine B previne pelagra
Carentele in niacina (vitamina B3) cauzeaza boala numita pelagra. Aceasta se manifesta prin tulburari mentale si fiziologice accentuate, in special diaree, membrane mucoase inflamate si dementa.
In afara de deficienta in niacina, la baza pelagrei mai poate sta si consumul de alcool, care impiedica organismul sa absoarba corect vitamina B3.
  • Complexul de vitamine B mentine echilibrul hormonal
Dintre toate vitaminele B, acidul pantotenic (vitamina B5) este necesar pentru productia de hormoni, participand activ la procesul de crestere si dezvoltare. Tot acidul pantotenic mai este esential numeroaselor reactii biochimice care se petrec in celulele organismului zilnic, inclusiv decompunerea carbohidratilor si lipidelor pentru energie. Intrucat este solubila in apa, vitamina B5 este necesara zilnic in dieta.
  •  Complexul de vitamine B previne bolile cardiace
Vitamina B6, numita si piridoxina, este implicata in peste 100 de reactii enzimatice in celulele corpului. Cercetatorii i-au studiat indeaproape beneficiile si au ajuns la concluzia ca piridoxina reduce semnificativ riscul de dezvoltare a bolilor cardiace. Deficientele in vitamina B pot conduce la anemie si eruptii cutanate, precum si la depresie sau stari recurente de confuzie.
  • Complexul de vitamine B previne anemia
Vitamina B12 este necesara productiei de celule rosii in sange, de aceea carentele in acest nutrient pot conduce la anemie. Simptomele deficientei in vitamina B12 includ slabiciunea corporala, oboseala, constipatia, pierderea in greutate si a apetitului alimentar. Tot carenta in vitamina B12 afecteaza sistemul nervos si participa la instalarea depresiei, confuziei si dementei.
  •  Complexul de vitamine B ajuta la nasterea unui copil sanatos

Acidul folic sau vitamina B9 s-a dovedit a fi foarte important pentru femeile insarcinate si bebelusi. Acesta previne defectele de tub neural, malformatiile congenitale si ajuta la o crestere si dezvoltare sanatoasa a copiilor.

Complexul de vitamine B cuprinde 8 vitamine hidrosolubile, ceea ce inseamna ca acestea se elimina rapid in sange si urina, facand necesara inlocuirea lor permanenta. Acestea nu actioneaza independent, ci in relatie cu celelalte vitamine ale complexului. Cele 8 vitamine au efecte benefice asupra nervilor, muschilor, aparatului digestiv, pielii, parului, ochilor, cavitatii bucale si ficatului.

Mega_B_Complex

Scurta prezentare a celor 9 vitamine care apartin complexului de vitamine B si rolul lor in buna functionare a organismului:
Vitamina B1 (tiamina) are rol in metabolismul glucidelor, in producerea de energie, in functionarea sistemului nervos.
Vitamina B2 (riboflavina) are rol in producerea de energie, metabolismul glucidelor, al proteinelor si lipidelor, sanatatea pielii si muschilor.
Vitamina B3 (niacina) are rol in sinteza hormonilor sexuali, in metabolismul glucidelor, al proteinelor si lipidelor, in producerea de globule rosii.
Vitamina B5 (acidul pantotenic) are rol in sinteza hormonilor si a neurotransmitatorilor, in transmisia nervoasa, in producerea globulelor rosii, in diviziunea celulara, in producerea de energie, in metabolism.
Vitamina B6 (piridoxina) are rol in sinteza proteinelor, a hormonilor si a neurotransmitatorilor, in producerea de globule rosii si in transportul oxigenului, in functionarea sistemului imunitar, in sinteza ADN-ului, in normalizarea nivelului glicemiei.
Vitamina B8 (biotina) are rol in metabolismul glucidelor, al lipidelor si proteinelor, in diviziunea celulara.
Vitamina B9 (acid folic) are rol in diviziunea celulara, in sinteza ADN-ului si ARN-ului, in metabolismul proteinelor, in regularizarea nivelului sangvin de homocisteina (impreuna cu vitaminele B6 si B12), in functionarea sistemului nervos si imunitar, in cicatrizarea ranilor.
Vitamina B12 (cobalamina) are rol in functionarea sistemului nervos, in sinteza ADN-ului si ARN-ului, in producerea de globule rosii si in transportul oxigenului.

Vitamina B15 (pangamat de calciu) are rol de activare a proceselor metabolice oxidative la nivel celular, are efect detoxifiant si de refacere a respiratiei celulare.

Si acum sa trecem si sa dezvoltam pe larg fiecare vitamina din Complexul vitaminic B

Vitamina B1 – tiamina

Este cunoscuta si ca “vitamina bunei dispozitii”, deoarece are efecte binefacatoare asupra sistemului nervos si a starii psihice. Vitamina mai este cunoscuta si sub denumirea de “vitamina performantei intelectuale”, deoarece asigura cresterea randamentului intelectual. Vitamina B1 are un rol important in metabolismul glucidelor si este absolut necesara pentru functionarea normala a musculaturii si a sistemului nervos. Aceasta vitamina aduce o contributie importanta si la mentinerea tonusului musculaturii netede.

Are functie de coenzima intervenind in numeroase reactii biochimice importante, in metabolismul glucidic. Diminueaza durerea resimtita (adjuvant in tratarea zonei zoster). Este implicata in procesele de conducere axonala si in transmiterea neuromusculara. Carentele de vitamina B1 antreneaza oboseala, pierderea apetitului si a greutatii corporale si pot duce la polinevrita, boli cardiace si digestive, reversibile, prin administrarea de vitamina B1.
Alimentatia excesiva de glucide si alcool determina carenta vitaminica B cu precadere a tiaminei, iar deficitul de tiamina se manifesta prin polinevrite periferice, atrofie musculara, edeme si cardiomegalie, fenomene de encefalopatie. Vitamina B1 este practic lipsita de fenomene toxice (semnalat doar la injectia intravenoasa “socul tiaminic”, probabil de natura alergica). Aportul crescut de glucide, sportul de performanta, precum si stresul cresc necesitatea de vitamina B1. In stare naturala se mai gaseste in cereale, drojdie, portocale, plamini si ficat de vita, cartof copt, mazare, faina de secara. Are si un usor efect diuretic.

Vitamina B2 – riboflavina

Are rol in oxidoreducerea celulara. Cointeresata in integritatea pielii, fanerelor (par, unghii), mucoaselor, in acuitatea vederii (se gaseste in celulele fotosensibile din retina). Toate actiunile care suprasolicita organismul, precum si dezvoltarea fizica, au nevoie de un aport suplimentar de vitamina B2 (sarcina, alaptare). De asemenea, vitamina B2 are un rol determinant in procesul de fixare a fierului in hemoglobina, in sinteza proteinelor, precum si in catabolismul lipidelor si a glucidelor.

Lipsa vitaminei B2 produce tulburari de crestere si dezvoltare si favorizeaza aparitia unor boli dermatologice. Aportul insuficient determina reducerea biosintezei proteinelor. Necesarul de vitamina B2 este mai crescut la sportivi si in situatiile de stres. Surse alimentare de vitamina B2 sunt: painea vitaminizata, lapte sau produse lactate, hrisca si ovaz, ficat de vita, carne de porc, oua.

Vitamina B3 – PP sau niacina

Este o vitamina esentiala pentru respiratia tisulara. Este componenta de baza a enzimelor implicate in metabolismul glucidelor, lipidelor si proteinelor si in oxidatia biologica (oxidoreducere). Este indispensabila functionarii normale a aparatului digestiv, a sistemului nervos, mentinerii integritatii tegumentelor si mucoaselor, precum si sintezei normale a unor hormoni. Este folosita in scop medicamentos.

Carenta determina aparitia pelagrei (cei trei D: dermatita, dementa, diaree). Vitamina B3 are si rolul de a preveni numeroase dermatoze. Are un efect calmant al migrenelor, imbunatateste circulatia sangvina, scade tensiunea arteriala, precum si concentratia colesterolului si a trigliceridelor. Amelioreaza durerile ulceroase si combate halena (mirosul neplacut al gurii).

Vitamina B4

Favorizeaza absorbtia fierului, participa la metabolismul unor aminoacizi la biosinteza acizilor nucleici, impreuna cu alte vitamine are rol in biosinteza hemoglobinei si a globulelor rosii si este foarte utila in tratamentul unor anemii.

Lipsa acidului folic este un factor de risc pentru unele malformatii congenitale. Recent, un grup de medici din Alabama a raportat ca acidul folic are un rol important in profilaxia cancerului de col uterin.

Vitamina B5 – acidul pantotenic

In organism acidul pantotenic este inclus in coenzima A ce intervine in metabolismul glucidelor, compusilor lipidici, proteinelor si la generarea energiei necesare proceselor fiziologice. Are un rol important in desfasurarea multor reactii enzimatice. Este important in asigurarea troficitatii cutanate si mucoase.

Carenta determina tulburari neurologice (parestezii ale extremitatilor, mialgii, cefalee, oboseala, tulburari de somn) si tulburari digestive (greata, voma, flatulenta). Favorizeaza mentinerea structurii si functiei normale a pielii si stimuleaza pozitiv cresterea si pigmentarea parului. Este indispensabila functionarii normale a glandelor suprarenale.

Vitamina B6 – piridoxina

Intervine in metabolismul intermediar si in special la nivelul sistemului nervos. Are un rol foarte important in buna functionare a sistemului nervos si imunitar lipsa ei la copii duce la convulsii, iar la adult la astenie, nervozitate, insomnii, pierderea in greutate, tulburari neurologice, glosita, depresii, anemie, irascibilitate, polinevrita.

De asemenea, lipsa ei mai determina dermatita seboreica. Exista deficite genetice caracterizate printr-o afinitate scazuta fata de formele metabolizate ale vitaminei B6 ceea ce face ca aportul alimentar de vitamina B6 sa fie insuficient si determina aparitia unor sindroame de deficit vitaminic: cistationurie (insotita de tulburari mintale), anemie hipocroma, macrocitara cu hipersideremie si hemosideroza, convulsii generalizate la sugari. Exista medicamente care, administrate timp indelungat, datorita antagonizarii vitaminei B6 pot fi cauze de tulburari neurologice (izoniazida, cicloserina, hidralazinele, penicilamina). Contraceptivele hormonale orale pot provoca de asemenea fenomene de hipovitaminoza B6, de obicei minore.

Este necesara pentru asimilarea magneziului si in procesul intern de producere al acidului clorhidric necesar digestiei. Intervine in metabolismul aminoacizilor. Cisteina prin autocondensare formeaza cistina (un aminoacid). Cisteina este gasita la om intr-o cantitate bine definita. Nivelul constant de cisteina se mentine prin franarea cresterii lui peste un anumit prag, fapt realizat de vitamina B6, de acidul folic si de vitamina B12. Persoanele la care nivelul de cisteina creste prezinta un risc triplu de infarct decat cele la care nivelul este normal. Vitamina B6 are rol in absorbtia intestinala a vitaminelor B. De asemenea incetineste evolutia osteoporozei fiind necesara, alaturi de calciu si vitamina D3. Scaderea aportului de vitamina B6 determina scaderea impresionanta a limfocitelor si a catorva interleukine.

Vitamina B6 este deci necesara pentru mentinerea functionalitatii optime a sistemului imunitar. Vitamina B6, prin faptul ca activeaza unele enzime, are multiple roluri. Participa la metabolismul aminoacizilor, a acizilor grasi esential si al fierului. Se gaseste in drojdie, ficat si carne. Este absolut indispensabila formarii anticorpilor si a hematiilor (globulelor rosii). Deoarece are un rol important in metabolismul aminoacizilor, necesitatea utilizarii este in raport direct cu cantitatea de proteine consumate. Aportul crescut de proteine si un efort fizic sustinut si intens maresc considerabil necesarul de vitamina B6 al organismului.

Lipsa acestei vitamine afecteaza structura si functionarea normala a tesutului muscular. Este necesara pentru fixarea vitaminei B12. Actioneaza ca un slab diuretic natural. Vitamina B6 poate fi gasita in urmatoarele surse naturale: peste, galbenus de ou, alune nesarate, banane, avocado, cereale, legume si fructe proaspete si uscate – spanac, varza, mere, struguri.

Doza zilnica recomandata este de 50-100 mg/ (sub supraveghere).
Administrare: dozele zilnice recomandate se incadreaza intre 0.6-1.6 g pentru copii si intre 2-2.2 g pentru adolescenti si adulti. Doza este mai mare in cazul femeilor gravide, lauze sau pentru cele care folosesc anticonceptionale. Luata in exces, vitamina B6 dauneaza sistemului nervos.

Vitamina B7

Este componenta a unor enzime care contribuie la metabolismul proteinelor, glucidelor si lipidelor. Amelioreaza durerile musculare consecutive oboselii si contribuie la mentinerea integritatii pielii. Impiedica incaruntirea si caderea parului, fiind utilizata cu rezultate bune si prevenirea alopeciei (cheliei). Sportivii necesita cantitati mari din aceasta vitamina. Avidina din oul crud intarzie absorbtia acestei vitamine.

Vitamina B8

Concentratia acesteia in organismul uman determina descuamarea pielii, caderea parului, scaderea hemoglobinei, lipsa apetitului alimentar, oboseala, alterarea psihicului. Se recomanda in dermatoze si starile de oboseala. La nivelul celular exercita functia de coenzima in reactiile de carboxilare si transcarboxilare.

Vitamina B8 este sintetizata si in organism, dar in cantitati insuficiente.
Impreuna cu inozitolul (ambele substante sunt componente ale lecitinei) favorizeaza legarea acizilor grasi liberi, prevenind steatoza hepatica, impiedica depunerea colesterolului pe peretii arteriali. Contribuie la eliminarea substantelor toxice si a metabolitilor inutili acumulati in organism. Lipsa colinei duce la perturbarea activitatii cerebrale si la scaderea capacitatii de memorare.

Vitamina B9 – acidul folic

Are rol in metabolismul proteinelor, al acizilor nucleici si in formarea hematiilor. Carenta duce la anemii, tulburari nervoase, iritabilitate, scaderea memoriei.

Are efect antialergic (desensibilizant), efect chemotactic pozitiv asupra polimorfonuclearelor (induce si stimuleaza chemarea leucocitelor la locul leziunii). Stimuleaza sistemul imunitar (in cercetare), contine un principiu antileucemic (in cercetare).

Vitamina B9 favorizeaza cresterea parului si previne aterosceloza. Impreuna cu colina participa la biosinteza fosfolipidelor, componente esentiale ale membranei celulei nervoase. Ca urmare, este absolut indispensabila transmiterii influxului nervos si, deci, activitatii cerebrale. Are si un efect calmant pronuntat.

Valorile normale ale acidului folic sunt:2,3-17ng/ml in si 175-700ng/ml in hematii. Daca valorile sunt mai mici de 4ng/ml in plasma inseamna ca pacientul sufera de o anemie megaloblastica, iar daca daca valorile sunt mai mici de 175ng/ml inseamna ca pacientul sufera de alcoolism.
Surse alimentare naturale de acid folic sunt: drojdia de bere, ficatul de vitel, varza alba si de Bruxell, sfecla, bananele, citricele si sucurile obtinute din acestea.

Vitamina B10

Contribuie la metabolismul fierului si la formarea hematiilor (globulele rosii). Favorizeaza sinteza acidului folic si absorbtia acidului pantoteic. Lipsa vitaminei B10 duce la incaruntirea si aparitia eczemelor.

Vitamina B12 – ciancobalamina

Are un rol important in sinteza proteinelor, in metabolismul glucidelor si acizilor grasi, precum si in formarea globulelor rosii. Contribuie la dezvoltarea fizica, la cresterea poftei de mancare si a greutatii corporale. Din aceste motive, este utila in profilaxia si tratamentul anemiei. Se gaseste in ficat si in preparatele din ficat. Vitamina B12 isi aduce aportul si la mentinerea functionarii normale a sistemului nervos, amelioreaza irascibilitatea si contribuie la imbunatatirea capacitatii de concentrare, de memorare si de pastrare a echilibrului psihic.

Vitamina B15 – pangamat de calciu

Se extrage din germenii si tarata de orez si din semintele de cais precum si din drojdia de bere. Acidul pangamic sau vitamina B15 are rolul de activare a proceselor metabolice oxidative la nivel celular, are efect detoxifiant si de refacere a respiratiei celulare.

Se utilizeaza in afectiunile cardiovasculare, dermatologice, hematologice, in alcoolism si in medicina sportiva. Reface valoarea normala a tensiunii arteriale si amelioreaza astmul bronsic.

De asemenea, se obtin efecte pozitive prin utilizarea acesteia, in cazul metabilismului hepatic, lipidic si protidic. Vitamina se foloseste si in domeniul dermatologiei (dermatite, urticarie, eczeme, etc.), in combaterea etilismului, narcomaniilor (datorate morfinei, opiului si hasisului) si pentru reactivarea oxidarilor si metabolismului perturbat in fenomele de ateroscreloza. Pentru mai bune rezultate, deseori vitamina B15 se asociaza cu vitaminele A si E.
Se poate administra in cura de 20-40 zile iar dupa 2-3 luni, cura se repeta.

Carenta de vitamine B predispune la aparitia urmatoarelor afectiuni:

Maladii cardiovasculare: tiamina si alte vitamine din complexul de vitamine de tip B reduc concentratia homocisteinei in sange, un marker asociat maladiilor cardiovasculare. Un nivel crescut de homocisteina creste riscul aparitiei accidentului vascular cerebral prin accentuarea coagularii sangelui.

Diabetul:
vitaminele din complexul B permit organismului sa transforme glucoza in energie. Daca nu este transformata, ea circula prin sange la nesfarsit si poate duce, pe termen lung, la diabet. Sistemul imunitar al persoanelor diabetice este intotdeauna deficitar. Persoanele cu diabet trebuie sa consume vitaminele B1, B2 si B6, deoarece intaresc imunitatea.

Anomalii congenitale: in timpul sarcinii duce la o serie de anomalii congenitale, dintre care cea mai frecventa este spina bifida, cauzata de aportul insuficient de acid folic (vitamina B9).

Dementa:
acidul folic, recunoscut pentru calitatea sa de a combate homocisteina din plasma, diminueaza si riscul de dementa. O carenta de acid folic dubleaza riscul aparitiei maladiei Alzheimer.

Anxietatea:
piridoxina (vitamina B6) are un efect pozitiv puternic asupra productiei de serotonina (o substanta chimica ce controleaza depresia, perceptia durerii si anxietatea), evitand totodata efectele secundare periculoase asociate medicamentelor anxiolitice si antidepresive.

(107)


Raspandeste cu incredere
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share
Lasă un răspuns